Friday 5 August 2016

SP4 kako sem spoznal soško postrv

Med študentskimi leti v Ljubljani sem delal preveč drugih stvari in sem počasi pozabljal na ribolov. V počitnicah sem hodil od Berlina do Ohrida, včasih pa sem skočil tudi v Benetke. Leta 1968 sem prišel v službo v AET Tolmin. Kmalu sem se poročil, dobil prvega sina in šel tudi v JLA.

 Leta 1971 poleti me je nek kolega iz AET prosil, da ga peljem v mojo vas, kjer mu lahko pokažem, kje se dobijo gobe. Verjetno je bila nedelja in toplo sončno vreme. Ko sem peljal z avtom ob potoku, kjer sem nekoč na črno lovil ribe, sem mu to povedal. On se je začel krohotati in odgovoril, da bi pojedel vsako živo ribo, ki bi jo jaz ulovil z rokami! Da to enostavno ni možno! Da je on ribič v RD Tolmin in je moral iti na začetku 14-krat na ribolov, preden je uplenil prvo ribo. Pustil sem mu veselje in sva se odpeljala naprej.

Dobila sva kar precej gob in ko sva se vračala, sem predlagal, da ti pokažem, kako se to dela. Bil sem v kratkih hlačah, odvrgel sem srajco in čevlje in stopil v vodo. Ni trajalo dolgo in imel sem prvo ribo. Prinesel sem ribo h kolegu in predlagal, da jo skrije. Nič več se ni smejal. Rekel sem mu, da bom še malo poskusil. Spet sem začutil strast in počasi pregledoval od enega do drugega kamna. Pri vsakem kamnu je treba previdno ugotoviti, kje so luknje, da riba ne bi zbežala. Začel sem tipati okoli večje skale in naenkrat sem stisnil eno ribo z desno in istočasno drugo ribo z levo roko. To se mi je prej že zgodilo, ampak res zelo malokrat. Vlekel sem torej izpod vode dve ribi in skočil h kolegu. Vprašal sem ga, ali jih bo kar žive pojedel!? Ostal je seveda figa mož, a povabil me je v gostilno na pršut in vino. Jaz sem bil pa kar vesel, da ribe ni pojedel, jaz pa sem jih odnesel domov in prvič je moja družina kosila najboljše potočne postrvi.


Strast je bila nazaj. Takoj sem šel v pisarno RD Tolmin in se vključil. Na Češkem sem kupil vse potrebno za ribolov. Kasneje sem ugotovil, da je bila moja muharica celo znamka Shakespeare. Preko zime sem napravil izpit in prvega aprila, 1972 je bil moj prvi legalni ribolov. Lovil sem z blinkarco in prvič sem uplenil eno postrv v Soči.


No comments:

Post a Comment