Saturday 5 November 2016

Puč se nadaljuje

»Novi« predsednik je že takoj, že med prazniki, poklical »bivšega« predsednika in zahteval, da bo prišel že prvi delovni dan, to je v sredo, 2.11.2016 in bo prevzel dokumentacijo ZRD Primorske, predvsem pa njen žig. »Bivši« predsednik mu je povedal, da je dokumentacija zelo velika in je ne more pripraviti v sredo, ker mora cel dan delati v firmi Faronika d.o.o., kjer je on direktor. Dogovorila pa sta se, da lahko pride v četrtek ob 16h, ko bo lahko pripravil vso dokumentacijo.
V sredo zjutraj, mi je »bivši« predsednik to povedal. Moji možgani so res poškodovani, a ko sem to izvedel, so takoj šli v mode alarm! Pa kje je zapisnik »puč« skupščine, pa kaj pravi Zakon o društvih, in kaj pravi Pogodba in Statut ZRD Primorske!? Sedež ZRD Primorske gosti zastonj RD Tolmin v svojih prostorih. Popolnoma mi je logično, da bo šel ta sedež tja, kjer bo nov predsednik, oziroma, kot se bodo dogovorili pučisti. Za tako spremembo pa so pomembne nekatere formalnosti, ki jih določajo zakoni in statuti. Ali smo prišli kar na divji zahod?
»Bivšemu« predsedniku sem takoj povedal, da tako ne gre. On pa je vztrajal naprej, da hoče takoj oddati vse, da ne bo imel nikoli več probleme z ZRD Primorske. Ko sem ugotovil, da me ne bo poslušal, sem razmišljal naprej. Pregledal sem pogodbo in statut ZRD Primorske, saj sem ju največ sam napravil ob pomoči nekaj starejših pravnikov/funkcionarjev ZRD Primorske v letih 2003 in 2007. Pregledal sem Zakon o društvih in na konec sem poklical še na Upravno enoto v Tolminu. Odgovor je bil jasen. Najprej mora biti registriran nov predsednik na ustrezni Upravni enoti, enako tudi sedež. Zato sem pripravil predlog sklepa in obrazložitev za Upravni odbor RD Tolmin. Ker se je mudilo, sem predlagal korespondenčno sejo in sem poslal vabilo z gradivom s spletno pošto vsem članom UO RD Tolmin in predsedniku Nadzornega odbora. Prosil sem jih še, da mi odgovorijo do 10h naslednji dan, v četrtek, 3.11.2016.
Sedem članov UO RD Tolmin mi je sporočilo že do devetih zjutraj v četrtek, 3.11.2016, da ne dovolimo prenos sedeža ZRD Primorske kar po kavbojsko. To naj poteka legalno po Zakonu o društvih in po Statutu ZRD Primorske. Meni je bilo logično, da nista glasovala dva člana UO, ker sta bila vpletena v puč, eden pa dela ponoči in verjetno ni videl mojega emaila. Prej, kot sem pripravil pismo, sem še enkrat klical na Upravno enoto in so mi odgovorili, da mora biti prej najmanj registriran novi predsednik in mora skupaj z bivšim predsednikom napisati in podpisati prevzem ob pričah. Nato lahko odnese dokumentacijo. Moram pa vam povedati, da te dokumentacije ni možno odpeljati z avtom, ampak je treba pripraviti prikolico. Te dokumentacije se je v 62 letih ZRD Primorske kar precej nabralo! Nekdo bi lahko iz tega materiala napisal zgodovino te zveze, dvomim pa, da se bo to res zgodilo. Meni je čisto vseeno, kam bo ta dokumentacija šla, važno je, da gre legalno, bojim pa se, da jo bodo nekje uničili, kot se je to zgodilo v naši novi državi.
Sklep našega UO je tajnica pisno poslala »bivšemu« in »novemu« predsedniku ZRD Primorske, računovodkinji, tajniku, Upravni enoti Tolmin in vsem družinam ZRD Primorske. Posebej sem ustno opozoril tudi »bivšega« predsednika in računovodkinjo ZRD Primorske. Jaz nimam namena, da bi zaposlil varnostnike, upal pa sem, da bodo upoštevali naš sklep »bivši« funkcionarji ZRD Primorske.
»Bivši« predsednik ZRD Primorske mi je že kmalu sporočil, da hoče »novi« predsednik takoj isti dan priti in vzeti vso dokumentacijo, predvsem pa hoče imeti žig ZRD Primorske! Jaz sem »bivšega« opozoril, da ima sklep našega UO in naj ne odda ničesar. Saj niti zapisnika skupščine puča ni dobila niti naša družina niti on! Povedal mi je tudi, da bo verjetno zraven prišel advokat. Sam sem to itak računal, saj poznam, kako delujejo ti pučisti; normalnim ljudem je treba vliti strah!
Za isti dan ob petih popoldne je Blaž sklical sestanek skupine za projekt »Fishtrail« v naši pisarni. Nekoliko sem zakasnil, skoraj za deset minut. Ko sem prišel, je že bila tema, skozi okno pa sem videl, da je tam že precej ljudi. Ni lepo, da sem zamudil. Ko pa sem vstopil, sem ugotovil, da tam niso ljudje, ki sem jih pričakoval; bilo je štiri ali pet pučistov, »bivši« predsednik in računovodkinja ZRD Primorske. Bili so kar razburjeni in »bivši« mi je hitro rekel, da bodo hitro končali, drugi, ki bodo na našem sestanku, čakajo v gostilni. Umaknil sem se v sprednji prostor, na stol naše tajnice in sem počakal. Ko so končali in so odhajali, me ni pozdravil nobeden, razen z izjemo en funkcionar iz družine »Soča«.
Ostala sta računovodkinja in »bivši«, ker sta spadala v skupino našega projekta. Takoj sem videl, da sta prestrašena. Trdila sta, da njihov advokat pisno zahteva, da morata takoj oddati dokumentacijo in računovodkinja je poleg mene poklicala neko pravnico, ki je tudi trdila, da imajo pučisti prav. Ja strah je velik in »bivši« predsednik je rekel, da bo naslednji dan po delu sam pripravil prikolico in bo odpeljal dokumentacijo tja, kamor bodo rekli. Povedali so mu tudi, da se bo vnaprej pogovarjal samo z njihovim advokatom. Opozoril sem ga, da bo kaznovan v našem UO, če to stori. Ni pomagalo, bolj ga je bilo strah pučistov kot naš UO.
Preko noči sem razmišljal, kako bi opogumil »bivšega« predsednika ZRD Primorske. Razumel sem, da ga je bilo strah posledic, če ga bodo pučisti tožili. No, in kaj je narobe napravil? Ni pravočasno sklical UO in skupščino ZRD Primorske. In če ga kdo prijavi ustreznemu inšpektorju, lahko dobi globo za prekršek v vrednosti 140 EUR. Vse sekcije ZRD Primorske pa so celo leto delovale dobro in že dolgo ni bilo toliko denarja (nad 7.000 EUR) na njihovem računu. Ne vem, ali je on tem pučistom sploh povedal, da je bila 60. Obletnica ZRD Primorske že leta 2014, ko je bil prejšnji predsednik ZRD Primorske, ki je dal ostavko spomladi leta 2015. Namesto, da bi ga članice ZRD Primorske pohvalile, da je jeseni 2015 napravil to proslavo, bi ga danes pučisti hoteli tožiti! Vse to je delal brezplačno in zdaj se boji teh pučistov! Vnaprej naj se sami dokažejo, kaj znajo narediti. Da so na zadnji skupščini najprej sklenili, da bodo najprej jedli, zdaj je verjetno »novi« predsednik kar sam najel advokata brez pristanka UO ZRD Primorske! Kar bojim se, da hočejo takoj priti do računa in denarja ZRD Primorske.
Vedel sem, da jaz njega ne bom mogel opogumiti. Moral sem dobiti novo orožje. Že pred osmo zjutraj 4.11.2016 sem že bil v naši pisarni. Že prezgodaj sem klical advokata in dobil sem ga šele po osmih. Prosil sem, da je nujno in rabim vsaj pol ure, da razložim naš problem. Odgovoril mi je, da je zelo zaposlen, obljubil pa mi je, da me bo takoj poklical, če bo videl, da lahko dobi časa za pol ure.
Pazil sem, da je bil moj mobi ves čas ob meni. Naši zaposleni so zadnje dneve zelo zaposleni. Faronika prodaja na veliko, pripravljati pa je treba plemenke za njihovo svatovski  čas. Poleg tega je en delavec na bolniški. Moram reči, da dela v trgovini in v predelavi tudi direktor. Dopoldne so morali napolniti nad tono živih rib na naš kamion in Dušan ga je nato odpeljal v Ljubljano. Že drugi dan so pomagali naši ribiči iz Avstrije in delali so dobro. Mene pa je ves čas skrbelo, ali me bo advokat pravočasno poklical.
Advokat me je poklical ob dveh popoldne in takoj sem bil pri njem. Seveda sem že prej pripravil Pogodbo in Statut ZRD Primorske, pa gradivo zadnje skupščine in sklep UO RD Tolmin. Hitro sem mu na kratko in precizno povedal celo zadevo. Ko sem končal, mi je povedal, da mora gotovo zadevo preučiti, a na prvi pogled ta skupščina verjetno ni bila legalna. Če se spremeni dnevni red skupščine, je treba poslati novo vabilo z gradivi vsem članom in nova skupščina mora biti sklicana v toliko dnevih, kot piše v njihovem statutu. Poleg tega pa »bivši« predsednik ne sme nič narediti, dokler ne dobi vsaj zapisnika zadnje skupščine.
Ko mi je advokat to povedal, sem takoj preko telefona poklical »bivšega« predsednika. Upal sem, da z avtom in prikolico z vso dokumentacijo ZRD Primorske še ni odpeljal. Ko mi je odgovoril in mi je povedal, da mora še vedno delati v Faroniki, se mi je odvalil kamen iz mojega srca. Takoj sem mu razložil, da naj ne pelje in mu bom takoj dal telefon advokatu. Ta te bo opogumil, da ne boš delal zopet nelegalno, kot to delajo novi pučisti.
Razgovor po telefonu med advokatom in »bivšim« predsednikom ZRD Primorske je trajal dolgo. Ko sta končala, sem zopet vzel telefon sam in sem »bivšega« prepričeval naprej, da naj ne pelje dokumentacije in naj počaka, da mu bo po vikendu advokat  pripravil, kaj mora narediti. Poleg tega sem mu zagotovil, da bo imel za sabo podporo naše družine. Pristal mi je, da dokumentacije iz ZRD Primorske ne bo odpeljal.
Ko se bo začel v ponedeljek novi teden, bomo videli, kaj se bo dogajalo. 

No comments:

Post a Comment